Koncem dubna byly zveřejněny informace o tom, že počet měsíčních aktivních uživatelů sociální sítě Twitter se zvýšil v prvním čtvrtletí roku 2019 na 330 milionů. Pokud tento údaj srovnáme s předchozími třemi měsíci, tedy s koncem roku 2018, můžeme říct, že jich přibylo více než devět milionů. A to i přes to, že analytici a další odborníci predikovali, že společnost v tomto období naopak přijde o více než dva miliony zákazníků.
Kromě většího množství aktivních uživatelů však Twitter zvýšil také svoje zisky a logicky tedy i tržby.
Čistý zisk
Provozovatel této sociální sítě během prvních tří měsíců tohoto roku zvýšil čistý čtvrtletní zisk na 191 milionů dolarů, což je v přepočtu 4,4 miliardy korun. V loňském roce to bylo ve stejném období „jen“ 61 milionů dolarů, což bylo tedy asi 1,4 miliardy korun.
Tržby
Platforma také dokázala to, že ji během prvního čtvrtletí letošního roku stouply tržby na 787 milionů dolarů. To je tedy více než 18 miliard korun. Celkově to znamená, že meziročně stouply firmě tržby o více než 18 procent. Tržby v rekordní výši samozřejmě zajistily především příjmy z reklamy.
Překonané analýzy
Twitter tak totálně překvapila a naprosto zbořila všechny odhady analytiků z Wall Street, kteří odhadovali, že tržby budou o několik desítek milionů dolarů nižší.
Největší překvapení však zajistili již zmínění aktivní uživatelé, jejichž počet se tedy zvýšil o devět milionů. Samozřejmě nejvíce jsou opět udiveni analytici, kteří odhadovali, že naopak platforma spíše přijde o více než dva miliony uživatelů.
Tlak na Twitter a jiné sociální sítě
Upadající zájem o tuto síť má na svědomí samozřejmě obrovský tlak, který je v posledních letech vyvíjen na všechny sociální sítě, a to právě kvůli obavám z narušování soukromí a samozřejmě kvůli politickému ovlivňování. Společnost se tedy na toto zaměřila a zkvalitňuje své služby, vymazává spamy a kontroluje podezřelé účty.