V současné době je situace na trhu práce pro zaměstnance příjemná. Zaměstnavatelé mají co dělat, aby si získaly nové zaměstnance. Není to jen vysoký motivující plat, ale je to i celá řada firemních benefitů.
Samozřejmě jiný typ benefitů budou mít lidé, kteří se ucházejí o místa ve středním a vyšším managementu a jiná jsou pro ty, kteří se ucházejí o standardní místa. Pojďme se s některými benefity seznámit.
Manažerské pozice
- Firemní vůz – je běžné, že lidé v managementu využívají firemní auto a jezdí na „firemní“ benzín.
- Notebook, smartpohone – podobné je to i s technologiemi, které mají manažeři k dispozici 24 hodin denně.
- Reprezentativní fond – manažer má získávat nové klienty a ty stávající má hýčkat. Působí to zdánlivě jako práce snů, ale kdo pracoval na manažerské funkci, ví, jak náročná je to práce a jak skvělý musí být dotyčný psycholog. Samozřejmě tato součást práce je velmi nákladná. Například pozvání na oběd, na tenis, cestování do zahraničí za klientem, což obnáší nejen výdaje za letenku, ale také za ubytování. Vysocí manažeři mají k dispozici takzvaný „repre“ fond, z něhož mohou v podstatě neomezeně čerpat.
Standardní pozice
Vraťme se ovšem na zem a pojďme se podívat současné trendy firemních benefitů u standardních zaměstnanců. Ostatně i ty stojí za to.
- Sick days – velmi oblíbené. Jak název napovídá, jsou to dny volna určené k léčbě drobnějších nemocí, aby dotyčný nemusel na nemocenskou, která je finančně velmi nevýhodná.
- Home office – velmi oblíbená pracovní alternativa, zcela běžná ve světě. Proč docházet do zaměstnání, když je to možné také z domu.
- Příspěvek na dovolenou – příspěvek na dovolenou je určitě velmi příjemný.
- Zaměstnanecké vzdělávání – někdy se jedná o odborná školení, které až tak neoceníme. Co naopak oceníme velmi, jsou jazykové kurzy.
- Zaměstnanecké akce – teambuildingy, wellnessy, family days, večírky, to vše je velmi oblíbené a tuží to příjemně kolektiv.